Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE
1 Sözleşmenin Tarafları
MADDE 1.1 – SATICI
Ünvanı : Ns Moda Tesettür Giyim Ltd.
Adresi : Zerujport AVM, Kazlıçeşme Mahallesi. Asım Kazancıgil Cd.
No:38 Dükkan:11/D Zeytinburnu / İSTANBUL
Telefon : 0850 302 3594
Fax : 0850 302 3594
Mail : magaza@nsmoda.com.tr
MADDE 1.2 - ALICI
Müşteri olarak nsmoda.com.tr alışveriş sitesine üye olan
kişi. Üye olurken kullanılan adres ve iletişim bilgileri esas alınır.
Madde 2 - Sözleşmenin Konusu
İş bu sözleşmenin konusu, Alıcının Satıcıya ait nsmoda.com.tr web
sitesinden elektronik ortamda sipariş verdiği, sözleşmede bahsi geçen
nitelikleri haiz ve yine sözleşmede satış fiyatı belirtilen mal/hizmetin satışı
ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketici Korunması Hakkında Kanunu ve
29188 sayılı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların
hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır. nsmoda.com.tr sitesinde ödeme
sayfasında yer alan ön bilgilendirme ve fatura işbu sözleşmenin ayrılmaz
parçalarıdır.
Madde 3 - Sözleşme Tarihi
Satıcı tarafından daha önce imzalanmış bulunan işbu iki nüsha
sözleşme alıcı tarafından .... tarihinde imzalanarak kabul edilmiştir.
Madde 4 - Mal veya Hizmetin
Teslimi, Sözleşmenin İfa Yeri ve Teslim Şekli
Mal/hizmet, alıcının teslimini talep etmiş olduğu .... adresinde
....`a teslim edilecektir.
Madde 5 - Teslimat Masrafları ve
İfası
Teslimat masrafları alıcıya aittir. Satıcı, web sitesinde, ilan
ettiği rakamın üzerinde alışveriş yapanların teslimat ücretinin kendisince
karşılanacağını yada kampanya dahilinde ücretsiz teslimat yapacağını beyan
etmişse, teslimat masrafı satıcıya aittir. Teslimat; stokun müsait olması ve
mal bedelinin satıcının hesabına geçmesinden sonra en kısa sürede yapılır. Satıcı,
mal/hizmetin siparişinden itibaren 30 (Otuz) gün içinde mal/hizmeti teslim eder
ve bu süre içinde yazılı bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkını saklı
tutar. Herhangi bir nedenle mal/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında
iptal edilir ise, satıcı mal/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul
edilir.
Madde 6 - Kapıda Ödeme Ücreti
Kapıda ödeme servisi kargo şirketi tarafından sağlanan bir ödeme
seçeneğidir Satıcı ile bir ilgisi bulunmamaktadır. Bu servis için kargo şirketi
80 TL tahsil etmektedir. Bu servis bedeli kargo şirketine ait olup, ürün iadesi
halinde iade edilemez Satıcı bu bedelden sorumlu tutulamaz.
Madde 7 - Alıcının Beyan ve
Taahhütleri
Alıcı, Web sitesinde yer alan Sözleşme konusu Malın/Hizmetin temel
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin
olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. Alıcı, işbu Sözleşme'yi
ve Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli
sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından Alıcıya verilmesi gereken adres,
siparişi verilen Mal/Hizmet'e ait temel özellikler, Mal/Hizmet'in vergiler
dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve
eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur. Alıcı'nın, Sözleşme konusu
Mal/Hizmet'i teslim almadan önce muayene etmeksizin; tahrip olmuş, kırık,
ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı Mal/Hizmeti kargo şirketinden teslim
alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir. Alıcı tarafından kargo
şirketi görevlisinden teslim alınan Mal/Hizmet'in hasarsız ve sağlam olduğu
kabul edilecektir. Teslimden sonra Mal/Hizmet'in sorumluluğu ve hasarlar
Alıcı'ya aittir. Mal/Hizmet'in tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının
Alıcı'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya
hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans
kuruluşunun Mal/Hizmet bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim
edilmiş olması kaydıyla Mal/Hizmet'i 3 (üç) gün içinde Satıcı'ya iade etmekle
yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı'ya aittir. Alıcı, promosyon veya
kampanya gereği Satıcı tarafından kendisine teslim edilen bilabedel ürünlerden
Satıcı'yı sorumlu tutmayacağını, tüm taleplerden ürün üreticisinin münhasıran
sorumluluğunu kabul ve beyan eder.
Madde 8 - Satıcının Beyan ve
Taahhütleri
Satıcı, sözleşme konusu mal/hizmetin sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur. Sözleşme konusu mal/hizmet, alıcıdan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden satıcı sorumlu tutulamaz. Satıcı, cayma beyanının kendisine ulaşmasından sonra 14 (ondört) gün içinde mal/hizmet bedelini, varsa kıymetli evrakı iade eder. Haklı gerekçelerle satıcı, sözleşmedeki ifa süresi dolmadan alıcıya eşit kalite ve fiyatta mal/hizmet tedarik edebilir. Satıcı mal/hizmetin ifasının imkânsızlaştığını düşünüyorsa, sözleşmenin ifa süresi dolmadan alıcıya bildirir. Ödenen bedel ve varsa belgeler 14 (ondört) gün içinde iade edilir. Garanti belgesi ile satılan mal/hizmetlerden olan veya olmayan mal/hizmetlerden arızalı veya bozuk olan mal/hizmetler, garanti şartları içinde gerekli onarımın yapılması için satıcıya gönderilebilir, bu takdirde teslimat giderleri satıcı tarafından karşılanacaktır.
Değişim Ücreti: 180 ₺ dir. / İade ücreti: 180 ₺ dir.
Madde 9 - Sözleşmeye Konu Olan Mal
veya Hizmetin Özellikleri
Mal/hizmetin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi ve tüm
vergiler dâhil satış bedeli işbu sözleşmenin ayrılmaz parçası sayılan faturada
belirtildiği gibidir.
Madde 10 - Mal veya Hizmetin Peşin
Fiyatı
Mal/hizmetin peşin fiyatı sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve
ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.
Madde 11 - Vadeli Fiyat
Mal/hizmetin satış fiyatına yapılan vadeye göre fiyatı sipariş
sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura
içeriğinde mevcuttur.
Madde 12 - Faiz
Her yıl Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin belirlediği faiz oranından
ve her halde %30`dan fazla olamaz. Alıcı çalıştığı bankaya karşı münhasıran
sorumludur.
Madde 13 - Ödeme Planı
Alıcının, kredi kartı ile ve taksitle alışveriş yapması durumunda
siteden seçmiş olduğu taksit biçimi geçerlidir. Taksitlendirme işlemlerinde,
alıcı ile kart sahibi banka arasında imzalamış bulunan sözleşmenin ilgili
hükümleri geçerlidir. Kredi kartı ödeme tarihi banka ile alıcı arasındaki
sözleşme hükümlerince belirlenir. Alıcı, ayrıca bankanın gönderdiği hesap
özetinden taksit sayısını ve ödemelerini takip edebilir.Ödeme alıcısı bankaya
karşı Alıcı münhasıran sorumludur.
Madde 14 - Cayma Hakkı
Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir
gerekçe göstermeksizin, satın aldığı Mal/Hizmeti teslim tarihten itibaren 7
(yedi) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Cayma hakkının kullanılması halinde:
a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 3 (üç) gün
içerisinde Malı Satıcı'ya geri gönderir.
b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Mal kutusu, ambalajı,
varsa standart aksesuarları varsa Mal ile birlikte hediye edilen diğer
ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir. Mal,
Satıcı'ya iade edilirken, Malın teslimi sırasında Alıcı'ya ibraz edilmiş olan
orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir. Fatura aslı
gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez.
c) Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört) gün içerisinde Mal bedeli Alıcı'ya Alıcı'nın ödediği şekilde iade edilir.
Değişim Ücreti: 180 ₺ dir. / İade ücreti: 180 ₺ dir.
Alıcı iade edeceği Malı, önbilgilendirme formunda belirtilen
Satıcı'nın anlaşmalı kargo şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece iade kargo
bedeli Satıcı'ya aittir. Alıcı'nın iade edeceği Malı, önbilgilendirme formunda
belirtilen Satıcı'nın anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile
göndermesi halinde iade kargo bedeli ve Malın kargo sürecinde uğrayacağı
hasardan Satıcı sorumlu değildir. Sipariş onayı verildikten sonra, Malın
teslimine kadar olan sürede cayma hakkının kullanılması halinde ise, iade kargo
bedelinden Alıcı sorumlu olacaktır.
Ancak, yılbaşı, bayramlar, anneler günü gibi belirli günlere yönelik ALICI’ya özel olarak hazırlanan, satışa sunulan ve/veya ithal edilen ürünlerde, kampanya ve promosyon ürünlerinde ürünün iadesi alınamamakta; ALICI bu şartları kabul ederek alışverişini gerçekleştirmektedir.
Madde 15 - Cayma Hakkının
Kullanılamayacağı Haller
Cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak
değişen ve satıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde,
b) Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli
olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali
olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde,
c) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu
unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun
olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde,
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği
ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmelerde,
e) Tüketici tarafından ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu
unsurları açılmış olması şartıyla maddi ortamda sunulan kitap, ses veya görüntü
kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin
sözleşmelerde,
f) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin
sözleşmelerde,
g) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile
ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde,
h) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile tüketiciye
anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmelerde ve sözleşmeye
konu Mal/Hizmet'in Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin uygulama alanı dışında
bırakılmış Mal/Hizmet türlerinden müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı
arasındaki hukuki ilişkiye Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri
uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı kullanılamayacaktır.
Madde 16 - Temerrüd Hali ve Hukuki
Sonuçları
Alıcı, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde
düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı
sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu
durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekalet
ücretini alıcıdan talep edebilir ve her koşulda alıcının borcundan dolayı
temerrüde düşmesi halinde, alıcı, borcun gecikmeli ifasından dolayı satıcının
oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.
Madde 17 - Uyuşmazlıkların Çözümü
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi'nin uygulanmasında, Sanayi ve
Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Alıcının Mal veya Hizmeti satın
aldığı ve ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici
Mahkemeleri yetkilidir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un
68'nci. Maddesinin 1. fıkrasında belirtilen alt ve üst limitler doğrultusunda
tüketici talepleri hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri yetkilidir.
Madde 18 - Bildirimler ve Delil
Sözleşmesi
İşbu Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü
yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, e-mail aracılığıyla
yapılacaktır. Alıcı, işbu Sözleşme'den doğabilecek ihtilaflarda Satıcı'nın
resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında, sunucularında tuttuğu
elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır
delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 193. maddesi
anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 19 - Tacire Kesilen Fatura ve
Cari Hesap Virman Onayı
İşbu sözleşmede siparişi oluşturan Alıcı’nın faturayı kendi nam ve
hesabına değil, üçüncü bir şirket ve/veya tüzel kişi (bu ibare ile gerçek kişi
tacir de dahil olmak üzere) adına düzenlemek istemesi halinde; Alıcı verdiği
fatura bilgilerinin doğruluğunu, cari hesapta Alıcı adına düzenlenecek fatura
tutarlarının ve borç tutarlarını, Alıcı’nın beyan ettiği şirket ve/veya tüzel
kişi cari hesabına virman yapılmasına onay verdiğini ve alacağın temliki
hükümlerine göre borcun Alıcı’nın beyan ettiği ticari unvan ve vergi numaralı
şirket/tüzel kişi adına düzenlenmesini kabul ettiğini beyan eder. Alıcı fatura
bilgisini beyan ettiği şirket ve/veya tüzel kişinin ticari unvanının, vergi
dairesinin ve numarasının, adres bilgisinin hatalı olmasından ve ilgili
şirket/tüzel kişinin borcu kabul etmemesi halinde doğacak sorumluluğu ve
Satıcı’nın bu işlemden doğan tüm maddi ve manevi zararlarını tazmin etmeyi
kabul, gayrikabili rücu beyan ve taahhüt eder. Öyleki bu halde Alıcı’nın
tüketici olmaması nedeniyle Borçlar Kanunu ve Ticaret Kanunu hükümleri
uygulanacaktır.
19 (on dokuz) maddeden ibaret bu Sözleşme, Taraflarca okunarak,
.../.../20... tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak
suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.